På hjemla.no har vi tre adgangsnivåer du som bruker kan velge mellom: Hjemla Gjest, Hjemla Basis og Hjemla Premium.
Målet er at du som bruker skal få tilgang til verdifull og interessant informasjon på alle nivåer, og nok innsikt til å enkelt kunne velge det nivået du passer deg og ditt behov.
Hvorfor tar dere betalt for Hjemla Premium?
Det koster å lage, drifte og videreutvikle den råeste og mest komplette boligtjenesten i Norge. Hjemla er en liten, norsk startup som de første 2 årene har vært driftet av innskutt egenkapital fra våre eiere. Nå er vi kommet dit at Hjemla må forsøke å bli økonomisk uavhengig. Altså må vi finne måter å få inn penger for å kunne fortsette å betale utgifter til datalagring, servere, lønn til utviklere mm. Vi har flere inntektsmodeller for dette, hvorav brukerbetaling er den ene av disse.
Vårt mål er å kunne tilby tjenester på hjemla.no som våre brukere anser som verdifulle, interessante og gode nok til at man er villig til å støtte oss med en mikrobetaling her og der.
Hvorfor er ikke hele Hjemla tilgjengelig uten innlogging med Vipps / BankID?
Det er to hovedgrunner til at vi krever innlogging på hjemla.no:
Logg inn for å se detaljerte opplysninger om boliger og boligmarkedet
For å vise detaljerte opplysninger om boligmarkedet, din egen og andres boliger, må må du etter lov ha en legitim interesse. Ved å logge inn med Vipps/BankID oppfyller du kravet om legitim interesse.
Logg inn for å se og administrere din bolig
Vi mener det er best for alle parter at sikkerheten rundt din konto og boliginformasjon er ivaretatt. For å hindre at uvedkommende skal få tilgang til å redigere informasjon om din bolig, inkludert tilhørende dokumentasjon, ber vi deg autentisere deg med Vipps/BankID. Vi bruker denne informasjonen til å verifisere at du er du og for å gi deg tilgang til boligen du er eier av.